$ads={1}
About Us: We are Yokohama TWS, a leading global supplier of tires and complete wheels for the agricultural, material handling, construction, motorcycles segments. We design and manufacture tire and wheel solutions made for the future. With a combination of value, safety and ease, our solutions provide a more productive and sustainable performance our customers demand. We pair the expertise and power of our global reach with the care and knowledge of local proximity. This brings innovation, technology and sustainability together to answer the specific needs of our customers. All while continuing to reduce our and their impact on the planet. Our people take ownership to deliver on this promise every day. We are a global Company with a local reach, operating in more than 50 Countries worldwide with 6.700 employees of 40 different nationalities, 14 state-of-the-art plants and 4 innovation centers. We are part of Yokohama Rubber Co., Ltd., a global leader in the tire industry with 860.5 billion yen in revenues (approx. 6 billion euro), over 28,000 people around the globe and with operations in more than 120 countries. If you have an entrepreneurial mindset, enjoy taking responsibilities and getting things done in the right way, join us! We are plenty of opportunities to grow and develop in a truly dynamic and easy-going environment.
Do našeho týmu v Praze hledáme kolegu/kolegyni na pozici:
FINANCE SPECIALIST
Co vás čeká:
- Poskytování pravidelné podpory pro účetní oddělení a oddělení Treasury,
- Zadávání a export platebních příkazů,
- Účtování pohybů na bankovních účtech a souvisejících účetních operací,
- Příprava pravidelných výkazů, které nelze automatizovat, a předkládat je k dalšímu vyhodnocení,
- Nahrávání dat do systému SAP, M3, Trinity a jiných podpůrných IT systémů,
- Komunikace s ostatními závody, pobočkami YTWS a s kolegy z oddělení Finance & Controlling,
- Konsolidace dat.
Jaké znalosti a dovednosti byste měli mít:
- Středoškolské nebo vysokoškolské vzdělání (cca 3 roky praxe),
- Zkušenosti s platbami a cizími měnami,
- Zkušenosti a dovednosti v produktech MS Office (hlavně Excel),
- Zkušenosti s ERP/účetním systémem,
- Aktivní psaná a mluvená angličtina,
- Schopnost sebemotivace a samostatné práce,
- Komunikační dovednosti,
- Odolnost vůči stresu a schopnost dodržovat termíny.
Co vám můžeme nabídnout:
- Pozici na plný úvazek na dobu určitou, a to na dobu 1 roku s možností prodloužení na dobu neurčitou,
- Zkrácená pracovní doba (37,5 hodiny týdně),
- Zázemí silné nadnárodní společnosti,
- Týden dovolené navíc,
- Roční bonus,
- Možnost občasné práce z domova,
- Závodní stravování s dotací,
- Vlastní parkoviště, dobrá dostupnost MHD,
- Systém benefitů garantovaný kolektivní smlouvou jako např. penzijní připojištění, příspěvek na jízdné, stravu, sport a kulturu, jazykové kurzy na pracovišti/on-line formou, ....